19 november 2009

At The Fair

Hejsan!


Idag var min klass, och många andra, på Gymnasiemässan i Älvsjö. Hade ont i ena axeln hela dagen. Det var rätt skönt att komma hem. Men på mässan så var det en massa montrar, eller vad de nu kallades, där olika skolor stod och försökte få alla elever att bli sugna på att börja i just Den skolan. Skar mig två gånger på Jensen Gymnasiernas papperspåse. Men det gör inte att jag fick ett sämre intryck av skolan. Vi får se hur det går med valet, jag är rätt stressad över det.

Varvade ned med "Gilda" när jag kom hem. "Gilda" är en film med Rita Hayworth som inte riktigt slutade så bra, menar inte att den inte slutade lyckligt, men man fattade aldrig riktigt poängen i slutet. Vad hade hänt som fått Gilda och Johnny (Glenn Ford) att verka hata, men vara dödligt kära i, varandra? Det fick man inte veta. Irriterande och drog ned på betyget rätt mycket.

Inga kommentarer: