15 november 2009

Kommande filmer

Hej hej!



Efter att ha varit på bio i fredags och sett "2012" (som är värd att se då man behöver lite spänning i den grå vardagen) så letar jag efter filmer som kommer 2009 och 2010 som jag kan tänka mig att se. Här är en liten lista med kort info om några kommande filmer. Tar bara med dem jag kan tänka mig att se, så dampa inte för att vissa inte är med...
Avatar. James Camerons nya sci-fi-film som utspelar sig på planeten Pandora där blå kattliknande filurer bor. Verkar vara lite väl skum, men troligtvis lite underhållande iallafall. Kan nog bli ett biobesök där. Svensk biopremiär 18 december 2009.
New Moon. Tveksamt om jag ser den, men who knows....Kan typ ingenting om denna film. Inte förstår jag hysterin kring detta, men det kanske är underhållande. Ser denna om jag får ett plötsligt anfall av biosaknad... Svensk premiär 20 november 2009.

Sherlock Holmes. Guy Ritchie gör en film om den legendariska detektiven och den käre Watson där Robert Downey Jr. och Jude Law gör huvudrollerna med Rachel McAdams som birollsinnehavare. "Elemenärt, min käre Watson"... Svensk premiär 1 januari 2010.
Alice i Underlandet. Tim Burton kör en egen version av klassikern som jag aldrig riktigt gillat. Men ska kanske se den ändå. Johnny Depp spelar skum hattmakare. Svensk premiär 12 mars 2012.

Robin Hood. Ridley Scott gör ny film om hjälten i Sherwoodskogen som tog från de rika och gav till de fattiga. Russell Crowe och Cate Blanchett. Svensk premiär 14 maj 2010.
Det blev lite väl långt fram i tiden där. Att vänta på en film som har premiär i maj nästa år känns lite väl långsiktigt och inte vet jag ens om jag kommer att se filmerna. Troligtvis, men kanske inte. 2010 ser hittills inte ut som starkaste filmåret någonsin. Inget jag riktigt ser fram emot, som Harry Potter i år.

2011 har Steven Spielbergs version av Tintin: Enhörningens hemlighet premiär. Längtar redan nu. Kan nog vara bra, eller en total katastrof. Här är en bild där filmtidningen Empire tryckt över typ allt med sin logga, men man ser ju vad det föreställer. Jamie Bell och Andy Serkis i roliga dränkter med Peter Jackson och Steven Spielbergg bredvid. Filmen ska vara animerad, så detta är ju självklart inte med i filmen.

Det var filmtipsen för nu. Hoppas att du tyckte att det var lite intressant.

Inga kommentarer: