12 november 2009

Kakor med lite för mycket margarin

Hej hej!


Idag har det varit en rätt rolig dag. Linda var väldigt fnissig, vilket ibland kunde smitta av sig. Förhör på lite grejer som hälsa. Fetter, kolhydrater, kondition osv. Efter skolan var det sedan lite trubbel med bussarna. Missade först bussen vi skulle ta till den andra bussen med någon ynka minut. Sedan tog vi nästa, men missade den andra bussen vi skulle ta hem. Åkte till stationen, varifrån jag ville gå, men fick gå med på att vänta på nästa buss. Så åkte vi hem. Alltsammans tog en timma när det egentligen skulle ha tagit ca 20 minuter. Lite irriterande. Men sen så kom man hem.
Jag och Jojjo hade bestämt att vi skulle baka. Så när vi äntligen kom hem till mig så letade vi upp ett recept som verkade enkelt och snabbt att göra. I perfekta kakboken "Sju sorters kakor" fanns receptet. Hade aldrig gjort det förut. I brist på hasselnötter så blev det halva satsen deg. Det blev nog lite för mycket margarin, men annars blev kakorna rätt goda. Inte precis det bästa jag ätit. Lite smaklösa. Tråkigt utseende. Men ändå goda. Extremt lätta att göra. Lite smält blockchoklad och hackade nötter osv. "Sonjas nötkakor" tror jag att de hette.

Inga kommentarer: