24 november 2009

Tekniska människor på Tekniska Muséet

Hej hej!
Idag var jag och klassen till Tekniska Muséet. Åkte med buss och vid Sergels Torg inne i hufvudstaden åkte vi vidare med en annan buss. Märkte att de satt upp julbelysningen på gatorna. Drottninggatan hade pampigast dekoration måste jag säga. Såg det bara i dagsljuset, men i mörkret måste det vara fint.
Så kom vi till Tekniska Muséet. Anna som inte längre går med oss i klassen, utan tagit sig till gymnasiet, var med oss då hon var ledig till 14.00 eller något sånt. Så hon hängde med.
Vi fick efter en genomgång om kraftverk bygga små legobilar som gick på solenergi. Gjorde ju en sån till Teknik 8:an i våras, så det var inget nytt. Vi tävlade med bilarna och sedan fick vi åka tillbaka till skolan. Hade hemkunskap, och sedan åkte jag hem.


De här bilderna är inte så särskilt fina måste jag bara säga. Visste inte om alla i klassen skulle gilla om jag lade ut bilder på dem, så jag ville vara på den säkra sidan och inte ha med dem på bilder. Ca 98 % av bilderna har ju med någon från klassen, så det blev brist på andra bilder. Men snart så ska jag sluta med att inte visa folk.

2 kommentarer:

Elin sa...

Så hittade man till potatispaltens blogg! hehe :D

Bannanas sa...

Hehe, de va kul igår xP Faktiskt, även genomgången ;P