28 november 2009

Tennstopet, en perfekt restaurang

Halli Hallå!


Förutom att ha varit på öppet hus så har jag faktiskt varit på restaurang. Jag och pappa gick förbi en hel del restauranger innan vi kom till en sista där vi tänkte "Är det inte bra här så går vi tillbaka och äter på det där andra stället". Så bra då att detta var bra! Pappa visste lite om det men hade inte ätit där själv.
Så vi gick in och en herre tog hand om jackorna, det kändes så himla lyxigt! Heltäckningsmatta och fint rött trä i "hallen" eller vad man ska säga. Efter lite bordletande satte vi oss vid ett tjusigt bord i en av serveringsrummen. Finfina fönster, finfina bord, finfina gardiner. Allt var finfint! Perfekt. På pricken så som jag vill att en restaurang ska se ut! Så jag ljuger inte när jag säger att jag blev alldeles hänförd. Pappa kan intyga.
Vi beställde mat, jag tog köttbullar i gräddsås med potatismos. Med ett glas mjölk till, jag är väldigt glad i mjölk. Senast jag åt köttbullar på restaurang var i Torekov, och det var ingen större hit. Men så kommer maten snabbt här och det är så otroligt gott! Tjusig bild på mig här. Ser lite lagom konstig ut. Vad gör man inte för kameran.
Det var så fint där. Inredningen, det höga taket, de stora fönstren, ljus på bordet. Det var fin dukning och trevlig personal. Lagom temperatur i rummet, så man kände aldrig att det var för varmt eller för kallt.
I entrén, eller hallen, eller vad man nu vill kalla det, var det en massa bilder och tidningsutklipp inramade. Ett utklipp var en artikel från 1912 där det stod att Titanic sjunkit i Atlanten. Har inte tänkt på hur det måste ha varit, man läste ju i tidningen då att det sjunkit. Nu ser man det som något som hände för så många år sedan, men då läste man det i morgontidningen. Tänka sig. De stavade 'isberg' som isbärg. Men Ä.
Rekommenderas verkligen. Kanske inte det billigaste stället, men pappa ville tydligen skämma bort mig lite. Det går ju bra ibland.

1 kommentar:

dessi sa...

Åh, så du gick på restaurang ändå, mysigt verkade det att vara!