5 november 2009

Mörkret sänker sig över oss

Hejsan hoppsan!



Nu är det kallt och mörkret sänker sig över min omgivning. Snart kommer man vandra i totalt mörker vid fyra på eftermiddagen. Usch. Man blir så trött av sånt.

Med omplåstrade fötter, inpackade i två par strumpor och ett par vinterskor, har jag praoat idag igen. Kul faktiskt. Man känner sig lite... professionell? Typ något sånt. Men måste börja på det skriftliga arbetet till skolan. Har ju inte gjort det än.
Det närmar sig jul. Men forfarande en månad och 19 dagar till självaste julafton. Tänkte nästan lägga in några julbilder, men det känns lite fel nu när det inte är jul än. Man ska inte börja för tidigt som Ikea och alla andra affärer. Julpynt i oktober... Oj oj oj.

3 kommentarer:

Nettan sa...

Det var någon som igår berättade att det är 50 dagar kvar till jul, så det ska väl betyda att det är 49 dagar kvar till jul idag :)

Jag har inte själv räknat....så jag vet inte om det stämmer :D Några veckor kvar så kan man med rent samvete hänga upp julpynt :)

Nettan sa...

Lite snö sku heller inte vara fel....det skulle lysa upp höst/vintermörkret!

Hanna sa...

Bra att veta. Ska skriva upp och räkna ned i min almanacka. Tack för the information. :)