3 november 2009

Prao igen

Hejsan!


Idag och igår har jag praoat och ska fortsätta med det till fredag. Alla vardagar denna vecka. Går upp klockan 06.00. Okej, inte exakt. Första klagar jag lite för mig själv och så bär det av till köksbordet som står tomt. Får duka upp frukost och äta medan man läser Kulturen i DN och läser tv-tablån extra noga. Man måste ju ha koll. Sen sticker jag vid sju och går genom vind, löv och blåst till platsen där jag praoar. Ett Scandic-hotell som ligger en kvart bort om man går till fots.
Anländer och måste sätta upp håret ännu en gång eftersom att vinden blåst till det. Packade in sakerna i skåpet jag fått för veckan och sen blir det dags för lite arbete. Frukosten behöver assistans, hehe. Jag som annars aldrig har svart måste nu vara svart från topp till tå, eller mer från axlar till tår. Inte ens skor med tre små vita ränder går an, det måste vara becksvart. Trisst, men vad kan man göra? Praoen är iallafall kul och det finns mycket att göra. Det känns kul att fara omkring och plocka tallrickar och bära dem lite tjusigt in till köket. Jag går backstage i restaurangen. Men vid två när jag pallrar mig hem så har jag suttit ned ca 20 minuter av de ca 6 timmar jag spenderat på praon. Trötta ben och fötter alltså. Men det är det värt.

1 kommentar:

Bannanas sa...

Verkar faktiskt ganska kul, men dom kanske inte borde köra så hårt med dig eftersom du bara praoar..?
Klagar du över att gå upp 6:00? Det gör ja varje dag.. :( Har en kompis som måste gå upp 5:30 varje dag för att hinna till skolan.. Tänk på de när du går upp.. Nejmen, du vänjer dig nog efter ett tag, okey kanske inte när de bara e en vecka, men ifall de hade varit flera dagar xP