31 oktober 2009

Lite kul katastrof-film i november?

Hej hej!



Tror att jag i brist på andra filmer jag kan tänka mig att se, ska gå på bio och se John Cusack i katastrof-films-regissören Roland Emmerichs nya katastroffilm, "2012". Kan nog vara lite underhållande även om jag kan tycka att såna filmer ofta blir för mycket. Ofta helt orealistiska och dumma slut där de inte kan hitta på något mer spännande som faktiskt skulle funka. Till exempel i Steven Spielbergs "Världarnas Krig" med Tom Cruise, där robotarna bara dör utan att någon har gjort ett skvatt. Känns så dumt.

Såg en trailer på bio i våras för "2012". När jag såg "Änglar och Demoner" tror jag. Jag gissar att den är lik "The Day after Tomorrow" som är lite av det extrema laget med katastrofer. Underhållande, jovisst. Bra "på riktigt"? Nej. Sånt som är kul att se, men som inte är vad man brukar kalla "kvalitetsfilm". Sådan film, "kvalitetsfilm", brukar för övrigt vara rena sömnpillren. Typ något segt drama av Ingmar Bergman. Sånt som vinner priser på Guldbaggegalan som inte är något att hänga i julgranen.

Klicka här för att se trailern för 2012. Ska se den, eftersom att det kan vara kul att se lite sånt ibland också i höstmörkret. Premiär fredag 13 november.

Inga kommentarer: