21 oktober 2009

Illamående och ny bok

Hej!



Idag blev jag plötsligt grymt yr, trött och illamående och åkte hem. Usch för att resa med buss när man mår kasst. Kom hem till slut, var helt slut. Lyckades byta om till varma myskläder och sov sedan i ca 1,5 timmar tills pappa kom hem. Sen vilade jag en halvtimme till, för att sedan kurera mig med lite jordgubbskräm som var lent mot halsen som brände lite.
Eftersom att jag var fast besluten att gå och köpa svenska översättningen av Dan Browns nya bok, Den förlorade Symbolen, så gick jag och pappa när jag kände mig någorlunda bra och köpte den. Kostade 179 hos Akademibokhandeln, och kan man spara 50 kr så gör man ju gärna det, så vi gick till Ica Maxi och så köpte jag den där för endast 129 kr! Bra pris. Men det var endast denna mulna dag. Annars: 219 kr. Bra att veta.
Så gick vi hem. Kände mig bättre efter lite frisk (?) luft. Det blev lite plugg när jag kom hem, efter att jag läst några sidor ur den sprillans nya boken som jag knappt kunde slita mig ur. Det börjar bra. Ska sluka den så fort som möjligt. Som du förstår menar jag inte att jag ska äta upp den, för det vore väl rätt dumt. Jag ska läsa ut den så fort som möjligt. Då var det uppklarat. Gå och köp boken! Dan Brown skriver, vad tidningarna kallar: bladvändare. Man märker inte hur man vänder blad för det är så himla spännande.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Hehe, tänkte på dig när jag såg böckerna i bokhandeln xP Boken verkar väldigt bra.. Kanske kan låna din bok om ja får tid att läsa..? xP
Tråkigt om du blir sjuk :( Håll dig frisk Hanna!! Vi måste ju ses nu under höstlovet xD

Hanna sa...

Visst kan du låna den. Är på sidan 16o eller så nu. Hehe. Så fort går det ju inte, men den är verkligen spännande från första bokstaven :P höhö.
Ska till Båstad under lovet men kommer hem typ torsdag eller fredag.
Ha det bra. :)