20 oktober 2009

Konsertlista för Bossen

Hej hopp!



Jag och pappa har skrivit varsin lista på hur våran "drömkonsert" med Bruce Springsteen skulle låta. 28 låtar var fick vi välja och lista så att det skulle passa som konserter. En konsert på, låt säga ett fullsatt Ullevi i juli eller så. Lilla jag som bara varit på en konsert har väl inte så mycket erfarenhet, men eftersom att jag sett på dvd:erna med två andra konserter och lyssnat på massor av skivor så tror jag faktiskt att jag kan bilda mig en rätt bra uppfattning.
Efter lite omskrivning och finputsning kom jag fram till denna lista:

5. Badlands (ett måste!)
15. Spirit in the Night (ett av världens bästa intron)
17. Cadillac Ranch (ett måste)
---- Extranummer: ----
27. Ramrod
28. Twist and Shout (såklart!)

Vad tycks? Det kan nog bli rätt bra va? Varje låttitel är länk så att du kan lyssna och bilda dig en uppfattning om hur det typ skulle låta. Låtarna + mellansnack. Kommentera gärna.

Inga kommentarer: