16 oktober 2009

Musiklärare

Hejsan!


Eftersom att vår musiklärare som vi för tillfället har som vikarie, har spelat en del låtar och pratat om sin musik så sökte jag på hennes namn på google för att se vad hon gör och så. Marianne N'daiye heter hon, men kallar sig Mary N'daiye som hon pratade om lite grann i början av en lektion. Hittade bland annat denna hemsida.
Lyssnade på några av hennes låtar. Hon är inte dålig, men det är inte riktigt min stil. Hon har spelat några låtar på gitarr för oss elever på lektionerna, det lät rätt annorlunda från låtarna på hennes hemsida. På lektionen så sjöng hon lite för 'ojämnt' för min smak, även om jag hörde att hon var bra. Men bara för att någon kan sjunga behöver man inte avguda det. Hursomhelst så är hon en väldigt bra lärare, som vi tyvärr inte kommer att ha mer än några lektioner till. Hon är bra på att lära ut.
Skrev detta för att jag letade på google och tyckte att det kunda vara kul för andra att veta. Hon kanske blir största stjärnan någonsin, vem vet. Då kan man säga: Jag hade henne som lärare. Kul.
Klicka här och skrolla ned lite så kan du lyssna på några låtar med henne.
Så, nu är det nog om detta.

Inga kommentarer: