20 oktober 2009

Blandad kompott

Hejsan svejsan!


Idag så är det tisdag. Det betyder: många lektioner, träna spanskan (vilket inte går som smort), Desperate Housewives och inte så mycket mer. Vädret idag har inte varit tipptopp, men även inte helt kasst. Kunde ha varit värre. Så ska man se på saker. Gnäll inte. Det kunde alltid ha varit värre. Men undantag finns; skolan. Där anser jag att man kan göra ännu bättre nästa gång. Enligt mig en bra inställning. Nog om detta...
Lyssnar just nu på "Murder Incorporated" med The Boss, alltså Bruce Springsteen. Han borde komma hit snart igen. Hehe. Var ju här två gånger på mindre än ett år, så jag borde inte tjata. Men nu råkar det vara så att jag inte var på Ullevi-konserterna, utan bara en, 7 juni, i somras. Det är ju bra såklart, men det var kul. Man borde skicka ett litet brev, vilket typ alldeles får många redan gör. Struntar i det.
Viktigt! Imorgon släpps den svenska översättningen av Dan Browns nya bok, "Den förlorade symbolen", i bokaffärerna. Ska rusa till Akademibokhandeln. Men kostar den över 129 kr så blir det väl Ica Maxi eftersom att de hade ett lockande erbjudande för boken. Så stor roll spelar det inte om jag köper den på Ica eller Akademibokhandeln. Pengar är ju ändå pengar. Jag sparar ju till ett teleobjektiv så man får hushålla på månadspengen.

Inga kommentarer: