4 oktober 2009

Kanelbullens dag

Hej hopp!



Idag har det varit en rätt så slöig dag. Ganska... Men först ska jag babbla lite om i fredags och förra fredagen som jag galet nog glömt skriva om. Alltså, förra fredagen var jag och en del andra glada kompisar hos glada Anna och lagade glad mat medan vi var glada och pratade glatt.
Undrar hur många gånger jag fick med 'glada' där. Räkna om du tycker att det är intressant. Så viktigt tycker jag inte att det är. Hursomhelst så lagade vi mums-mumsiga rätten "provencalsk kyckling med pasta", om man nu kallar det för det. Gottgott var det, men mastigt. Vi pratade på i flera timmar och sen tonade vi ner det och såg en kort stund på en film som av en viss anledning hade motsatsen till hd-kvalitet i bild. Åkte hem efter lite skönsång hehe.
I fredags for jag hips som haps till vilda och milda Tilda. Den där beskrivningen stämmer kanske inte så extremt bra, men det rimmade. Hihi. Kallt som galet ute, fick skjuts av Jojjo och mina knän blev typ som isbitar, men de tinade fort så det var ingen fara. Vi såg först på "Gilbert Grape" där Johnny Depp som alltid var förträffligt bra, och Leonardo DiCaprio spelade den förståndshandikappade Arnie mycket övertygande. Sen såg vi lustigt nog på Landet för länge sedan. Lillefot, den där lille typen. Sen stack jag och Jojjo vid halv tolv eller nåt sånt, kom iväg efter lite krux med fordonet. Kallt som attans, trodde nästan att vi hamnat i Sibirien eller nåt. Okej, inte så kallt, men det var kallt.
Idag är det Kanelbullens dag. Så mamma bakade bullar, jag hjälpte till lite grann. Mums med bullar. Vaniljbullar är inget för mig, men kanelbullar gillar jag. Något av det godaste är ju nubakade kanelbullar med ett glas mjölk. Vi i Sverige som har en sådan här dag kan skatta oss lyckliga. En helt egen dag för kanelbullar.

Inga kommentarer: