3 oktober 2009

Innemysarväder, men ändå var jag ute...

Hej!



Idag for jag och mamma som planerat in till 'hufvudstaden' för att göra lite inköp och belöna oss själva med fika. Hade som mål att vi iallafall måste köpa en pryl. Det lyckades vi faktiskt med. Precis som typ halva Stockholm befann vi oss på drottninggatan för att hitta något vettigt att köpa. Behövde vinterskor, stickad tröja eller kofta och en liten halsduk.

Blev nöjd med mig själv när jag fick mig en mysblå kofta och en mosig (mjukt stickad) liten halsduk/sjal, eller vad man ska kalla den. Det var det jag fick mig. Brukar aldrig vilja fara till stan, så otroligt utmattande, men idag gick det an. Stockholm visade inte sin bästa sida i det grå, mulna och regniga vädret, speciellt inte då alla (nästan) går runt i superdupertråkiga grå eller svarta jackor. Snacka om deprimerande... Varför är alla kläder så tråkiga, inga roliga färger. Finns mest senapsgult, turkosgrå och såklart... grått och svart. Mina hatfärger just nu. Så, nu vet du vet. Behövde få det ur mig.

Som avslutning tog vi oss till mitt nya favoritkafé i Estocolmo, Hurtigs konditori, en bit uppåt på drottninggatan. Inte mitt i smeten där alla trängs och byter gå-filer, men ändå mitt i smeten eftersom att det är stan. Superdupermysigt. Perfekt då det regnar. Varmt, mysig belysning, mycket fika att välja mellan och mysiga bord. Inte så att man känner att alla stirrar på en, lite privat liksom. Så, jag rekommenderar Hurtigs konditori. Åt en mumsig chokladbiskvi med massor av chokladsmörkräm. Orkade knappt upp den. Namnam.
Förlåt för att bilderna är helt kassa, men jag orkade inte ta med finkameran, och mobilen är ingen systemkamera precis...

2 kommentarer:

Bannanas sa...

hehe mysigt xP Lite shopping piggar alltid upp en (iaf när man hittar nåt bra) xP
Å vad ser bra ut i ett sånt här väder? Ucsh!! Men stockholm är väldigt mysig när det är4 vackert väder.. Det är een väldigt vacker stad xD

Dëzzï sa...

Är det bara jag som älskar regn och rusk i stan? längtar till den slaskiga månaden: december och julmarknaden i gamla stan:-P:-)