12 oktober 2009

Mulen höstdag med fika och bio

Hej hej!


Igår var ju jag och Jojjo, som sagt tidigare i ett alldeles för långt inlägg, på bio. Åkte in till Estocolmo och gick omkring lite grann. Först till Saga bio där vi skaffade oss säkra biljetter så att man inte blev utan biljetter till filmen senare. Sen gick vi till ett kafé och fikade. Kostade skjortan, men så får det vara. De hade en jukebox, över vilket jag blev överlycklig. Irriterande nog så hade kafét inte jukeboxen inkopplad till högtalarsystemet så att när någon spelade så hördes endast det som spelades där. Men jag får överleva eftersom att det bara kostade mig en femma.
Men skulle jag spela flera gånger varje dag skulle den där femman bli rätt mycket... Nu gjorde jag ju inte det så jag ska inte tjata om det mer.
Är inte säker på om jag varit till Saga förut. Det var supertjusigt i foajén där inne med spegeltak, fin trappa, balkong, små bord, fina biljettkassor och neonskylt för bion. Så ska en bio se ut!
>Mina tre favoritbiografer i Stockholm är:
1. Rigoletto (salong 1)
2. Park
3. Saga
Sergel är inte särskilt mysigt vilket gör att den inte finns med. Så, då vet du det.

Inga kommentarer: