7 oktober 2009

Höst och blåst

Hejsan hoppsan!



Idag är det okej väder, men inte något att skryta om. Molnen susar förbi högt där uppe. Det blåser ju rätt fort där uppe bland molnen, så det är inte så konstigt att de far fort förbi. Har haft lite vanliga lektioner i skolan. Fick mumsig pasta till lunch. Sen efter några lektioner till så for jag hem. Tog en kort fotorunda i kvarteret och förevigade några löv på bild.

Nu såhär på hösten så är det aldrig lika kul att fota, allt är så grått och mörkt. Men just nu är det rätt fint egentligen. Inte riktigt rött och oranget överallt än, men snart. Höstlöv är fint att fota, men det är en sån kort period innan det blir brunt och sedan helt kalt på träden. Den tråkiga tiden på året, fotomässigt. Jag gillar inte bilder som är fotade inomhus.
De här bilderna är inget som jag är helt stolt med, men de hade rätt fina färger. Jag var inte så väldigt noga med ljuset när jag tog dem, plus att det blåste som galet ute. Därför är det inte helt tipptopp. Men så får det vara. Lite färg i vardagen iallafall.
Förresten, ser du på supermysiga "Halv åtta hos mig" som sänds på 4:an varje måndag till torsdag klockan 19.30? Ett mysigt och mycket roligt program där fyra personer som aldrig träffats förr bjuder varandra på middag. Kul. Helge Skoog kommenterar, och det kan vara riktigt roligt ofta. Så se det ikväll, när den unga studenten Matilda ska laga mat. Programmet rekommenderas hursomhelst.

1 kommentar:

Bannanas sa...

Vackra bilder, hann inte läsa allt.. har lektion nu xP Men håller med dig om den tråkiga hösten och kalla vintern :(