9 oktober 2009

Snart mörkt...

Hejsan!

Just nu är vädret faktiskt rätt fint. Ska gå på en liten promenad om ett litet tag. Men först ska jag bara skriva lite.
Solen lyser så fint på björkarna som jag ser genom fönstret. Brandgult ljus från solen som snart kommer smita iväg till Australien eller nåt sånt. Sen är det kolsvart här. Hmm... andra ord för kolsvart. Beckmörkt, det brukar vissa säga tror jag. Nattsvart, ogenomträgnligt mörker, mörk stjärnmatta... Försöker komma lite olika saker man kan säga, men kolsvart är bäst enligt mig. Men nu är det fortfarande rätt ljus.
Längtar till Båstad, ska dit till höstlovet. Inget bad då, men det blir nog bra ändå. Alltid mysigt med Båstad. Sen är det prao. Har hittat plats. Men måste skaffa mig svarta kläder, vilket jag har en extrem brist av. Alltså lite fakta där; jag har aldrig svart på mig. En liten färgfilur i det grå Sverige.
På söndag ska jag och se "Julie & Julia" med Jojjo och kanske någon till. Får se hur det blir med det där. Ska bli mysigt. Kanske man kan ta sig en fika innan, eller inte. Ska hursomhelst bli kul. Filmen har fått bra kritik. En trea i DN är rätt bra, speciellt med de tråkiga DN-kritikernas mått mätt. DN har ärligt talat alltid mycket skum smak när det kommer till film och mycket annat förresten. Men kul att läsa.

Inga kommentarer: