27 november 2009

Sol!

Hejsan svejsan!


Idag är det fredag. Veckorna går så fort. Snart är man gammal... Men, nog om det. Idag var det sol för första gången på vad som känns som en halv evighet. Så, jag tog tillfället i akt och efter skolan gick jag ut och fotade lite olika saker som var upplysta av solens fina strålar.



Lite blandad kompott, träd, vattenpölar, rönnbär och rosalila ljung. Ljungen är faktiskt rätt fin, håller färg trots kylan. Tålig växt det där.


Där var ett smakprov på vilka motiv jag valde för bilderna. Förresten, idag fick jag för mig att jag borde göra mig lite "fin", det är ju ändå fredag. Så jag fixade ihop lite tygblommor, band och paljetter till något slags krimskrams som jag knöt på snodden i håret. Inte så väldigt märkvärdigt, men jag tyckte att det blev lite sött. På tal om frisyrer så måste jag klippa mig snart. Senast var i... juni är jag rätt säker på. Kanske dags nu inför jul. Hihi. Men mitt hår är faktiskt inte slitet, ta i trä.

Trevlig helg!

1 kommentar:

dessi sa...

Mysiga bilder:-) Måste ut och fota lite själv någon dag... hm, undra när, aja. Ses:-)