5 december 2009

Julpyssel

Hej hej!


Igår efter skolan kom jag hem och som jag tänkt innan så plockade jag fram för julpyssel. Köksbordet blev rätt belamrat av papper, pennor, färgburkar, penslar, tygband, kort, kuvert, lackbitar och lite annat smått och gott från Panduro.
Fick rätt mycket gjort faktiskt. Gjorde flera julkort och några julklappar. Trevligt trevligt att pyssla på lite ensam medan julsånger spelas på radion. Kokade upp nyponsoppa till mig också, hade det mysigt. Det är rätt mysigt att vara ensam ibland. Tråkigt i längden, men skön avkoppling ibland.
Provade mina fina lackbitar med smältsked. Fungerade bra, bara man inte råkade ta på metallen på skeden, så skulle jag väl ha skrikit till och tappat all lack på mig själv och skrika till en gång till... Varma saker det där. Man får vara försiktig.
Ska inte säga vad jag har fixat för julklappar, det är ju inte så bra. Hemligstämplad information fram till julafton då "allt kommer avslöjas".

Inga kommentarer: