12 december 2009

Idolkväll hos Pernilla

Hej hopp!


Igårkväll var det som de flesta vet Idolfinal. För fjärde året i rad samlades vi fem tjejer (som bor i samma område och varit vänner i så många år) hos Pernilla för att spela Cluedo, se på Idol och ha tjejsnack. Jag fick för mig att klä upp mig lite, och hade på mig mammas prickiga klänning som jag har haft tidigare, närmare bestämt på Annas roliga tema-fest i somras. Hursomhelst så bar det vid halv åtta av mot Pernilla. Ursäkta att bilderna är så suddiga. Det var inte så ljust, och kameran är så kinkig för mörker.
Värdinnan håller välkomsttal. Det sveptes rabarbersaft.
Idol. Pernilla bjöd på de flesta godsaker man kunde tänka sig. Vi förberedde Cluedot.
Jag drack en hel del Coca Cola.
Jenny var Fru Vit. Som vanligt. Vi har alltid samma spelpjäser.
Jag-Fru Kråm
Jojjo-Fröken Scharlakan
Pernilla-Överste Senap
Linda-Professor Plommon

Marrängswiss gjordes i köket.

Kuddkrig, eller? Pernilla och Jenny lekte fotomodeller.

Godisskålen ser rätt tom ut. Jojjo och Pernilla flamsar i soffan.

Vinnaren av Idol utropades. Starka reaktioner av en del i soffan... höhö. För den som missat det så var det den blonde, smale Erik Grönwall tog hem segern.

3 kommentarer:

Bannanas sa...

Haha de verkar ha varit en kul kväll xP Vem heja du på i idol? xP

Hanna sa...

Egentligen Mariette, men hon åkte ju, så i finalen hejade man väl på Erik. :P Du då? :)

Bannanas sa...

Haha va kul xD henne heja ja oxå på xD