24 april 2009

Förgätmigej, glömmiginte

Hejsan svejsan!


Solen lyser, glassbilen har åkt iväg och vi fick sluta lite tidigare. Vilken bra dag eller hur? Vi skulle sjunga på musiken men enligt listan som vår lärare satt upp så skulle jag inte hinna idag, så jag och en del andra åkte hem ( vilket vi fick så tro inte att man skolkar här ).

Hemma hade pappa köpt "The Barkleys of Broadway" med Fred & Ginger, som kom ca 10 år efter deras officiella 'break-up' inom deras samarbete under 30-talet. Den ska jag se inom kort.


Tog kort på Förgätmigej igår. Fina färger, eller hur? För er som ännu inte fattat det, men förgätmigej är ju samma sak som 'förgät mig ej', vilket är gammelsvenska för 'glöm mig inte', och med en sån skum stavelse som blomman har så gör man ju inte det, hehe. Fina blommor det där.

Inga kommentarer: