25 april 2009

Full av solenergi

Hejsan svejsan!


Jag är full... full av energi från att ha varit ute i solen typ hela dagen. Måste ha fått i mig lite D-vitamin av det. När jag säger 'varit ute i solen' betyder inte det att jag har gått en mil eller cyklat. Jag har liksom suttit i en skön solstol och läst och såsat i solen. Hjälpte mamma med hamocktaket och hon tog upp några maskrosblad+rötter.


Vill åka till Liseberg!!! Vi har fått nån liten reklamgrej och där är det bild på lite åkattraktioner. Grönan har ju den nya 'Insane', men jag tvivlar på att det är nåt för mig. Jag älskar att åka till Liseberg. Inte bara för att det är minst 10 gånger bättre än mesiga Grönan som är så pluttlitet, men också att jag jag inte varit där på några år. Blev ju avskräckt av Lisebergbane-kraschen och att Rainbow-åket rasade ihop. Man litar ju inte fullt på dem längre.


Men samtidigt älskar jag Lisebergbanan, Balder, Flum ride, Koloradon och lite annat smått och gott även om det är det som jag alltid har som prioritet 1. Är det bara jag som alltid, alltid i alla uppförsbackar innan man åker i första backen i banorna som jämrar mig och bara vill stoppa vagnen och hoppa ur? Jag=mesen.

Ska försöka ta mig iväg till Göteborg i sommar och gå på Liseberg.

Inga kommentarer: