15 april 2009

Skola igen

Hej hej!


Tillbaka i skolan efter påsken. Hade det trevligt med grill, standpromenader, solnedgångar, lite bilturer och "Halv åtta hos mig". Var till Ängelholm, Laholm och Helsingborg. Och såklart Båstad. När vi kom gick vi ned till stranden på kvällen och såg på solen som höll på att gå ned och jag satt och vippade med fötterna i havet, härligt, härligt.


Fick mig en sväng till Ängelholm och där införskaffades en ny jacka till lilla mig. Fin fin om jag får säga det själv.


Även fika och lottskrapning på Conditori Cecilia i Laholm hanns med, men på typ 8 lotter vann vi bara 10 kr på två av lotterna. 10+10=20. Alltså 20 kr sammanlagt. Men det är en liten mysig tradition att vi åker med farfar till Laholm och fikar och köper lotter.


En dagstur till vackra Helsingborg hanns med. Vi köpte lite saker och fikade på gudomliga EBBAS FIK på gågatan. Du MÅSTE åka dit och fika där. Ät deras mumsiga rabarber/jordgubbspaj med vanlijkräm och drick en sockerdricka med sugrör rätt ur flaskan. Vi lunchade även på 'Olssons skafferi' där det var rusning, fullt hus.

Till sist gick jag och pappa upp i borgen för min trötta syster orkade inte, och såg ut mot Danmark och så. Fick lite höjdskräck.


Måste säga att det var en mycket bra påsk. Mysig och trevlig. Sommarväder hela veckan så man kunde gå till stranden ( promenera, inte bada, även om vissa gjorde det ) flera gånger om dagen.


Fick idag veta om hur klasserna kommer att bli nästa läsår. Jag tror nog att min klass blir rätt bra. Och det är ju bra. Nu kan man fira ( fira vad?... Ja... typ att man är glad och åt lite mörk choklad ) med lite Fred & Ginger. Klicka här. Från 'Carefree', den film jag såg med dem senast. Rolig film. Om du klickar här, så är det ett dansnummer, The Yam, där Ginger sjunger och dansar med Fred.


Se den här, så kul. Film, kort och dogma, men liksom bakom kulisserna. Visste inte att det fanns såna här filmer från då. Så kul!

Inga kommentarer: