4 januari 2008

Att teckna Kalle Anka är otroligt svårt!!!

Hejsan svejsan!

När man läser en Kalle Anka tidning tänker man oftast inte på hur svårt det är att teckna Kalle Anka, Farbror Joakim, Knattarna, Guld-Ivar Flinthjärta, Oppfinnar-Jocke, Kajsa, m.fl. Men provar du att rita dem inser du nog hur otroligt svårt det är att få dem att de normala ut.
.
Carl Barks känner nog många till. Han är den mest berömda av Kalle-tecknarna. Men nuförtiden är han pensionerad. Men den tecknaren som jag tycker är bäst när det gäller Kalle Anka-serier är Don Rosa. Han ritar fantastiskt fina serier och bilder. Jag har provar att rita några av hans bilder ( utan framgång ).



Farbror Joakim ( på engelska: Uncle Scrooge ) har Don Rosa gjort många serier om. Mina favoritserier av Don Rosa är nog... "Brev hemifrån ,eller, den gamla borgens nya hemlighet", "Sju caballeros ( minus fyra ) vågade livet"...

Här är några exempel på hur det kan bli. De som faktsikt ser okej ut är kalkerade (pinsamt) så jag måste säga att jag inte precis är så värst bra på just Kalle Anka och hans vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har läst... jag har läst, jag har läst den här: "Brev hemifrån ,eller, den gamla borgens nya hemlighet",
Den är... den är bra, den är bra... jag har prenumererat i "kalla Anka & Co." sedan April 1994:P