8 januari 2008

Kom inte på nån smart titel

Hejsan!

Nu kommer vinnarna, lite försenat, på den där larviga lilla grejen jag gjorde när jag nominerade saker till 2007 års bästa filmer m.m.

>Bästa bok släppt 2007: Harry Potter och Dödsrelikerna
>>Motivering: En spännande och bra bok.

> Bästa film släppt 2007: Pirates of the Caribbean: Vid världens ände
>>Motivering: En spännande film. Hissnande avslutning på trilogin och coola specialeffekter.

>Bästa filmen med bästa filmmusiken släppt 2007: Hairspray
>>Motivering: Svängig musik som påminner starkt om 60-talets fantastiska musik.

>Bästa filmen med bästa manuset släppt 2007: Hairspray
>>Motivering: Starkt budskap, rolig film, snygga dansnummer och mycket mer.

>Bästa filmen med bästa specialeffekterna släppt 2007: Guldkompassen

>>Motivering: Fantastiska specialeffekter...

>Bästa skiva släppt 2007: En händig man/Per Gessle
>>Motivering: En av Pers bästa. "Fru Nordin" är en helt underbar låt.

>Bästa artist 2007: Per Gessle
>>Motivering: Per gjorde en ny skiva och gick ut på en festlig sommarturné.

>Sämsta händelsen 2007: Vi fick bara baka rågbröd på hemkunskapen
>>Motivering: Det enda vi fick göra på typ 5 hemkunskapslektioner var att baka rågbröd med samma ingredienser. Väldigt dåligt!

>Bästa händelsen 2007: Snön i november
>>Motivering: Det var väldigt kul när snön kom där i november. Även om den sedan smälte bort. Det var härligt med lite snö.

>Dyraste köpet 2007: Min videokamera
>>Motivering: Kostade mest av det jag köpte 2007.

>Bästa skivan släppt innan 2007 ( från 2000 och frammåt ): Finn 5 fel/ Gyllene Tider
>>Motivering: En helt underbar skiva med helt underbara låtar. Synd att jag inte var och såg nån konsert med dem när de var på turné då, men jag var kanske lite för liten.

>Bästa filmen släppt innan 2007 ( från 2000 och frammåt ): Sagan om konungens återkomst
>>Motivering: En helt makalös film som bara måste bli en framtida klassiker.

>Jobbigaste skoluppgiften 2007: Skapa ett kretslopp-uppgiften
>>Motivering: Den var helt enkelt väldigt jobbig.

>Bästa köpet 2007: Videokameran
>>Motivering: Den har hållit, visat bra funktion och är en kär vän nuförtiden.

>Sämsta köpet 2007: En anteckningsbok i läder
>>Motivering: Kände mig lite lurad på pengar där. Var inte bättre än nån annan anteckningsbok. Jag har bättre böcker än den.

>Mest använda plagget 2007: Mina gamla jeans
>>Motivering: Hade inga andra byxor ett tag så de är mest använda.

>Bästa programmet på TV 2007: Oavgjort... Kunde inte välja hehe...

>Bästa konserten 2007: Per Gessle i Halmstad
>>Motivering: En helt magiskt bra konsert, även om det var min första konsert. Stod rätt nära scenen och det var bara helt fantastiskt. En upplevelse.
>Tråkigaste skolämnet 2007: Idrott
>>Motivering: Jag hatar idrott!!

>Roligaste skolämnet 2007: Svenska
>>Motivering: Jag gillar att skriva.

>Bästa låten 2007: Fru Nordin/Per Gessle
>>Hans näst bästa låt efter en fantastisk låt med Gyllene. ( (Hon vill ha ) Puls )...

>Största besvikelsen 2007: Sommaren som regnade bort.
>>Motivering: Man blev så besviken!!! Det bara regnade och regnade i typ tre veckor i sträck. Gräsmattan svämma över totalt!!!

Sådär ja.. Nu är det där klart!

Inga kommentarer: