20 januari 2008

Helgen kortfattat

Hej du där!

Nu ska jag sammanfatta min trevliga lilla helg här. Igår, lördag, så åkte jag, Ella och mamma till McDonalds för att mamma så innerligt ville äta en El Maco. Jag var väl inte så entusiastisk för att äta på McDonalds men det var väl helt okej.

Sen åkte jag och mamma till IKEA och letade efter en passande hutsch till mitt rum. Tyvärr så hittade en fin hutsch men den var ju slut på lagret! Då blir man lite sur. Men man fick sig en ny bok iallafall. "Alkemisten" heter den. Verkar rätt bra. Den tredje boken i serien om Septimus Heap.

Vi hyrde en film senare till kvällen. "Legally blonde 2" blev det. Den var väl helt okej men ingen höjdare. Reese Witherspoon är rätt överdriven i den filmen. Lagligt blond... När den filmen var slut så satte vi på TV:n och såg en kort bit på "Catwoman" med Halle Berry. Den var extremt dålig.



Sedan började "Life Aquatic" av Wes Anderson med bland annat Bill Murray som även spelat i "Ghostbusters"... Den var rätt bra, "Life Aquatic". Speciell och rätt kul. Den filmen såg jag tills det blev reklam vid typ elva eller nåt.

Idag har jag bakat hallonpaj, sett två "Happy days"-avsnitt med pappa, gått en promenad, övat på engelska glosor och sett en bit på "Sagan om konungens återkomst" vilken är en extremt bra film. Nu bloggar jag, har just ätit middag, och lyssnar på Per Gessle. Snart ska vi äta min paj med vaniljsås och sen vet jag väl inte vad...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg också catwoman:P