13 januari 2008

"Hitta Nemo" och några skivtips

Hejsan svejsan!

Idag gick "Hitta Nemo" på ettan så den såg jag. Bra film. Fina animationer. Sen gick jag upp till datan och kollade bloggar och lite annat. Kolla min lista på länkar på sidan här lite längre ner.

Jag tänkte tipsa om lite skivor. Nu vet jag ju inte om det är din musiksmak men jag tycker ändå att dessa skivor är väldigt värda att lyssna på.

>"Finn 5 fel" / Gyllene Tider. Bästa låten på skivan: "72".. nr: 9 på cd:n.
>"Elvis at the movies" / Elvis Presley. Bästa låten på denna samlingsplatta: "Bossa Nova baby" ( cd 1 ). nr 19 på cd:n.

>"The world according to Gessle" / Per Gessle. Bästa låten på skivan: "Elvis in Germany ( Let's celebrate! )". Nr 9 på skivan...

>"The lonely boys" / Per Gessle & Nisse Hellberg. Bästa låten på skivan: "I'm not like you" , nr 2 på skivan.

>"The greatest hits of Nancy Sinatra" / Nancy Sinatra. Bästa låten på samlingsskivan: "Ladybird". Nr 8 på cd:n.

>"Golden records vol. 4" / Elvis Presley. Skivans bästa låt: "Kissin' cousin's", nr 6 på cd:n.

>"Son of a plumber" / Per Gessle. Bästa låtarna på skivan: "C'mon", "Double-headed Elvis" och "Come back tomorrow ( and we do it again )". ( cd 1 ).

>"Amarantine" / Enya. Bästa låten: "If I could be where you are", nr 4 på cd:n.

>"Mazarin" / Per Gessle. Bästa låtarna på skivan: "Födelsedag" och "Spegelboll".

>"Hairspray- soundtrack to the motion picture" / Blandat. Bästa låten: "The nicest kids in town" och "Run and tell that".

>"En händig man" / Per Gessle. Bästa låten: "Fru Nordin" ( nr 4 på cd:n ).

Det där blev en hel del skivor...

Inga kommentarer: