18 februari 2009

Filmmusikaler, varför görs så få nuförtiden?

Hej hej!


Har målat växter idag. Tre vänner stannade och målade de med.


Har sett en hel del musikaler på sistone, och varför gör de inte musikaler så ofta längre? Jag vet att Mamma Mia kom i somras, men annars då? En, på ett helt år. Jag har en himlans massa idéer på hur man skulle kunna göra filmmusikaler, men för att jag har dem i mitt huvud betyder ju inte precis att de kommer att komma på bio någon gång. Men man kan väl önska liksom... Lyssnar förresten ihjäl mig på "Octupus's garden" med Beatles just nu. http://www.youtube.com/watch?v=Sqd6yF4SrmI


Här är några superduperbra musikaler som du borde ta och se:


Mamma Mia!


Mamma mia vilken bra musikal. Man blir pigg, glad och vill åka till Greklands övärld. Har du inte sett den? Då borde du göra det eftersom att det är förra årets mest sedda film på bio här i hemlandet. Vet inte hur det var i utlandet, men den var ju stor iallafall.


Fantomen på Operan


Så fantastisk. Kan inte fatta att jag trodde att den var kass innan jag såg den, skäms för det, ibland. Men så såg jag den, och har sett om den typ 3 gånger och det kommer att bli fler gånger kan jag lova. Så vackert dem byggt upp modeller och stora salar av operan i Paris. En romatisk och tragisk musikupplevelse.


Top Hat


Gullig, fyndig, rolig. Ja det här är en höjdare. Black and white, det gör väl inget. Här steppas det som galet, och det blir lite roliga intriger som måste lösas, och det fort. De reser en del och man kan inget annat än skratta åt filmens Venedig...


Hairspray


Feelgood till 99%, eller typ 100%. Bra musik, fint väder, glada sånger och värsta bra budskap.


Sen finns det ju många fler, som:

Swing time ( Inte riktigt lika bra som Top Hat, men allmost )

Grease ( Klassisk men har alltid bara gillat skoldansen och ogillat hur dåligt ideal det här är. Att man ska röka och skita i skolan, typ det dummaste man kan göra )

Moulin Rouge ( romantiskt, tragiskt och speciellt av Baz Luhrmann )


Sedan finns ju andra musikaler som jag inte anser som särskilt bra, typ:

Sound of music

Singin' in the rain

Footloose ( kan det bli sämre?? )


Men jag är trött och ska typ gå och sova nu. I övermorgon ska jag till my grandmother. Ska bli så trevligt så. Lyssnar på Beatles. "I am the walrus". Skum men bra låt. John L sjunger i nån konstig mick.

1 kommentar:

Bannanas sa...

Du glömde High school musical xP (om den nu kan räknas till en musikal xD).
Om du läser de här innan du åker så trevlig resa! Ja kommer att vänta på dej när du kommer hem å så ska vi ha en mysig liten Robin Hood kväll xP ha de super kul så länge <3