4 februari 2009

Kan man heta Ingefära?

Hejsan!


Vad gör jag nu, jo det ska du få veta. Jag översätter en sång på spanska ( läxa såklart, annars skulle jag aldrig göra det... ), ser när Gene Kelly steppar på rullskridskor och har druckit pressad bappelsinjuice ( apelsinjuice ). Med 1 isbit.


Översatt klart nu.. Man måste ju säga att texten är lite konstig på spanska, but that's life. Översatte Roxette-låten "Spending my time" som heter "Un dia sin ti" på spanska, vilket betyder; en dag utan dig. Fint, eller?


Hade utvecklingssamtal i dag. Trevligt trevligt. Sedan åkte vi hem och så åt vi lunch ( makaroner och köttbullar ), gick en promenad och såg på en film, film noir. Mörk och dyster miljö om två som planerar att mörda en man. Kunde ha varit Hitchcock, men det var det inte. Billy Wilder regisserade.

Har tänkt att jag ska se minst två Fred & Ginger-filmer inom det här året. De kanske är skittrissta, men man måste ju ha sett en av deras filmer innan man dör, om man gillar gamla klassiker. Annars känns det som att man missat en hel del...

Undrar om Ginger är ett vanligt namn i USA...? Ingefära. Kanske som att heta Stig, Björn eller Sten här. Det heter man ju inte där. Ingen heter väl Bear, Path eller Stone. Det blir lite konstigt.


Ska till mormor den 20:e. Ska bli kul. Min syster totalvägrade att följa med, varför kan man ju undra. Men så är det. Jag ser däremot fram emot det. Jag och mamma åker upp dit. Ska bli mysigt mysigt. Åker så att man kan mysa framför tv:n och se på Let's dance ( vilket jag för övrigt inte gjort på två veckor, oj oj ) med nåt gottgott att äta.

Inga kommentarer: