25 februari 2009

Idag kom jag hem

Hejsan svejsan!

Kom hem nyligen från norr. Åkte dit i fredags så jag ver ledig en dag från skolan, tjohej. Det var mysigt där uppe men kan inte visa några bilder nu för jag måste ladda kameran, och det kan ta år innan jag gör det...

Vi fick mormors köttbullar när vi kom, som alltid. Och alltid lika gottgott. Vi åt älg en annan dag, också gott. Sen såg vi två älgar när vi fikade hos mormors bror som fyllde 75. Kul att se älgar på så nära håll. Såg två när vi åkte buss hem idag också förresten. Så det var lite älgsafari.

Jag har åkt längdskidor, mamma tvinga med mig på en tur på älven... Jag har med viss hjälp lagt ett 1000-bitarspussel.

Det var jättemysigt och bra däruppe, snö i massor, kyla och is. Riktig vinter alltså, det gillar jag. Inte så ofta man verkligen får det, men där brukar det alltid vara bra vinter på sportlovet.

Fiock gå upp 5 i morse för att hinna med bussen till flyget. Fick skjuts av morfars bror till Bränna, varifrån bussen till Luleå gick. Men vi fick byta buss i Töre, vilket inte precis gjorde en piggare. Så nu är jag seg, men ska äta lunch.

Imorgon är det Robin Hood-kväll med Anna, hos Anna. Ska bli så roligt så.

Inga kommentarer: