15 februari 2009

Vaknade halv nio

Hej hej!


Igår var det melodifestivalen och jag åt en massa geléhjärtan. Äckligt eftersmak. Blev lite paff när den annars så duktiga Amy Diamond skulle sjunga. Lite halvfalskt ibland och det lät inte alls särskilt bra, som en vanlig talangjakt i skolan. Överraskande.



Har med my fathers help fixat ihop en samling med filmmusik eftersom att alla andra köpes-samlingar inte alls är särskilt bra. Så nu har jag fixat ihop en, blev rätt bra. Här är ett litet urval av de 22 låtarna:


>Good morning Baltimore- Hairspray

>Back in time- Tillbaka till framtiden

>Moon river- Frukost på Tiffany's

>That thing you do!- That thing you do!

>Another way to die- Quantum of solace

>The Wrestler- The Wrestler ( som jag aldrig kommer att se, men låten är mycket bra )

>My heart will go on- Titanic

Många andra låtar också, men det där var några. Någon av dem som du gillar?

Såg "Swing time" imorse när ingen annan lyckats vakna. Hann se typ halva innan pappa vaknade, hela innan systern min orkade ta sig upp. Vaknade runt halv nio tror jag. Jo, det var det.


På torsdag ska jag se "The Buddy Holly story" på Göta Lejon i stan. Ska bli kul. Fick bra kritik i dn, men man kan aldrig lite på dn och deras recensenter. Ger alltid konstiga betyg.

Inga kommentarer: