8 april 2010

Angående frågan

Hej hej!


För de vänliga själar som röstar i frågorna jag har här så vill jag bara snabbt skriva lite om vad jag tycker.
Stilmässigt osv skulle jag helst leva på 1930-talet, men sedan är det så att om man tänker på hur kvinnor hade det, att alla rökte och att det var sämre på andra sätt frihetsmässigt osv så vill jag leva i nutiden för nu kan man ha de flesta stiler och fortfarande leva i det moderna samhället. Tänk vad kul det skulle vara att leva i en annan tid för någon vecka eller så och bara se hur världen var då.

1 kommentar:

Bannanas sa...

Hehe jag håller med dig! xD Jag skulle så gärna vilja besöka 1800-talet! Tänk att leva utan all stress om datorer och utan bilar osv. det skulle vara så himla skönt! Kunna gå ut i naturen utan att se något tecken på civilisation eller höra bilar. Det kallar jag frihet!!
Fast sen så tänker man på hur kvinnorna hade på den tiden.. Det fanns ju en massa annan stress då.. Jag drömmer nog om Jane Austens värld xP Men det var ju inte alltid så som i hennes böcker.. xP