21 april 2010

Aska och småkakor

Hejsan hoppsan!


Idag har det varit mulet. Så är det med det. Det är dock inte den omtalade askan som syns. Inte har jag kunnat se den ännu. Ska man kunna se den häromkring? Troligtvis inte.
En del är typ på gränsen till nervsammanbrott över detta vulkanutbrott tycks det. Vad kan man göra? Ingenting, så varför få psykbryt... Jag tycker inte att det är så kul att många är "fast" i en del länder, men det är samtidigt viktigt att förstå att naturen är det starkaste på denna jord. En del verkar tro att människan är mäktig över allt annat på Jorden, men så blir vi typ paralyserade av ett litet vulkanutbrott. Jisses. Synd bara om dem som måste pröjsa en massa sparpengar som man skrapat ihop för att man inte kan komma hem som man tänkt sig. Kanske detta är ett tecken på att man ska försöka hitta alternativ till flyget som fungerar mycket effektivt? Who knows. Är man lite mer troende än lilla mig så kanske man tror det.
Nog om det. Jag bakade wienerstänger igår. Mumsiga små saker måste jag säga. Dock blev de äckligt söta i mitten med både sylt och glasyr. Nya alternativ skulle vara bra. Jag har funderat på citronkräm, bara bär, vaniljsås och choklad. Lite bagar-projekt jag har just är att innan sommaren hinna med något av följande, eller flera; citronbiskvier, vaniljhjärtan, solbackarutor och mazariner. Hur det går med det får vi se.

Inga kommentarer: