24 april 2010

Brevsortering

Hejsan!


Idag började jag lördagen med att sortera lite brev. Jag hade en del brevvänner förut och det har varit en enda hemsk oordning bland breven ett tag nu. Det var dags för lite sortering.
Man hittar ibland lite oväntade saker i gamla kuvert. Bland annat fann jag att jag hade 200 kronor i ett gammalt födelsedagskortskuvert. Lite lustigt. Hur länge det legat där vet jag inte. Vad som göms i snö kommer fram i tö, kan man ju säga. Inte för att den röra som var bland breven kan sägas ha varit snö, men på sätt och vis kan man det, om du förstår vad jag menar. Röran dolde skatter, höhö. När tön kom, städningen alltså, kommer det fram. Jajamensan.

Jag sorterade allt fint och prydligt och knöt snören runt buntarna av gamla brev som jag fått att samma brevvänner. Tjusigt värre. Sedan blev det dock lite rörigt igen när jag lade tillbaka alla breven, då de är i så många olika storlekar och former. Men bättre än innan blev det.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Jag sorterade bland mina brev för en tid sen också. Jag hade några som jag brevväxlat mera med och hade flera brev av, så jag satte alla brev i ordningsföljd och i en mapp :) Ett annat tips till brevsortering!

Roligt att läsa gamla brev!

Hanna sa...

Bra tips. Tack. Nästa gång det blir dags för sortering ska jag prova det.

Jag håller med dig, det är kul att läsa gamla brev. Man minns aldrig riktigt vad det stod, så det är trevligt att läsa dem igen. :)