29 april 2010

Sol och regn

Hej hej!


Det är ett himlans aprilväder. Sol och fint under dagen, men mot eftermiddagen rusar molnen in och till kvällen regnar det. Sedan blir det en fin solnedgång utan en droppe. Jag var framme med kameran medan solen tog sig nedåt.

Det var inte alls kallt ute, så jag gick på en promenad i regnet. Väldigt härligt. Det kändes nästan som sommar medan regndropparna plaskade lite överallt.
Är det bara jag som tycker detta, men är inte lukten av vår/sommarregn så härlig. Det känns som att luften renas och allt är klart. Underbart. (Rimmade till det lite där..)
Våren skyndar fram, liksom skolan. Snart är det sommar. Men först valborg, imorgon. Många brasor runtom i Sverige blir det.

1 kommentar:

Bannanas sa...

Hehe, jag var oxå ute i regnet xP Fast inte riktigt frvilligt, jag var tvungen att gå ut me Viggo xP
men jag håller med dig! det doftar underbart xD
Hörde du åskan oxå? Jag tycker att det låter så vackert! Och läskigt samtidigt, det ligger så mycket kraft bakom det! xD hihi, vi ses ikväll xD Jag kunde sova över hos dig va? Måste prata lite om det.. Vem är det hos? Din mamma eller pappa? När ska jag komma? Jag kan väl komma med mina grejer först och så åker vi till brasan tillsammans sen? xP Hehe, jag ringer dig sen xD Puss å kram!! <3