25 april 2010

Grillpremiären

Hejsan svejsan!


Igår grillades det för första gången detta år hemma. Fläskfilé. Det är oftast mycket gott med grillat, det var det också denna gång. Man började längta mer till sommaren när man sitter utomhus på kvällen och äter något gott och grillat i den friska luften. Väldigt härligt.
Jag bakade även en efterrättspaj; Citron/marängpaj. Senast jag åt en sådan paj var jag väl inte så överdrivet förtjust, men jag fick för mig att jag ville göra något med citron. När jag senare kom hem efter lite matinförskaffning med mamma så kollade jag upp recept, men de flesta innehöll kesella, som vi inte hade hemma. Jag kanske var lite lat, men jag orkade inte fara iväg och köpa kesella, så jag valde att göra en citron/marängpaj som faktiskt blev rätt lyckad. Marängen spritsade jag ut lite lustigt. Det liknade typ en lång mask.
Till kvällen orkade jag bara en bit, mastig värre var den där pajen.

3 kommentarer:

Amelie sa...

Vad gott det låter! Nu blir jag också sugen på att baka en paj. :)

dessi sa...

Åh, vad gott det ser ut:-) Håller nästan med Amelie, men jag blev mer sugen på att äta paj än att baka den:-P

Hanna sa...

hihi, då är det nog bara för dig Amelie att baka en paj, och för dig Dessi att äta upp den paj hon bakar, hehe...