5 juni 2008

Filmtips v. 23

Hejsan!



Vet att jag inte filmtipsat på typ ett tag... men nu kan jag skriva ett filmtips. Man skulle kunna räkna min recension av nya Indy-filmen som ett filmtips eftersom att jag tyckte att den ägde och att alla människor på jordens yta borde se den.


Veckans filmtips blir... hmm... Den vilda jakten på stenen. Kathleen Turner och Michael Douglas spelar huvudrollerna Joan Wilder och Jack Colton. Danny DeVito spelar en stor biroll.


Joans syster blir kidnappad i Colombia när hon letar efter den som mördade hennes man. Samtidigt har Joan just skrivit klart sin nyaste roman. Hon får en karta som leder till en gömd skatt. Den kartan vill systerns kidnappare ha.



Joan åker därför iväg till Colombia. Men hon går på fel buss och hamnar mitt djungeln. Där blir hon hotad av en mördare men Jack kommer och räddar henne. Hon vill att han ska hjälpa henne att ta sig till närmaste stad.


Jack övertygar Joan om att de borde hitta skatten och sedan ge skurkarna kartan. Så de ger sig av efter skatten. Men de vet inte att de är jagade av mördare som också vill ha den där skatten, en värdefull ädelsten.



Detta är en väldigt spännande och bra film. För alla som gillar bra äventyrsfilmer med action och romantik.http://www.youtube.com/watch?v=CxjtheEIm5g

trailer...

Inga kommentarer: