7 juni 2008

Nationaldag iförrgår, cykeltur igår, kakbak idag

Hejsan!



Iförrgår åkte jag, min moder och min syster till vår huvudstad Stockholm. Vi turistade lite där, Ella sa att det var pinsamt att turista i sin egen stad.


Det var hot hot. Väldigt varmt alltså. Vi drog till stadshuset och hade tänkt att gå upp där men oj, vilken kö det var! Vi stod lite vid vattnet och sen åkte vi hem.


Idag tog jag och mamma en cykeltur. Jag var nästan helt slut när vi kom hem.


Mammas kompis Sussi kom och åt middag hos oss. Vi grillade. Förra gången mamma grillade gick det inte så bra...



Imorse kom jag på att jag måste baka till vår "vernissage". Jag trodde först att det var måndag idag så jag höll på och få panik! Hehe. Men sen kom jag på att det var söndag. Så jag tog det lugnt.


Bakade kakor. Mördegskakor med jordgubbssylt. Mumsigt!
Stadshuset...
Indianer på besök i Stockholm... Ha ha ha..
Vi köpte halvt mosade jordgubbar...

Inga kommentarer: