18 juni 2008

Sista inlägget innan jag kommer hem efter sommarn

Hej hej!




Jag ska åka till min kära sommarstad snart och där har jag ingen dator vilket bara är bra. Så detta blir mitt sista inlägg innan jag sticker.


Vad ska man skriva om? Vet inte riktigt... Igår såg jag den mysko filmen "Cry Baby" med Johnny Depp, av John Waters. På kvällen såg jag och mamma dramat "Moulin Rouge" med Nicole Kidman och Ewan McGregor. Den var rätt sjuk tills sista halvan av filmen då den blev sorglig och dramatisk. Den rekommenderas ( "Cry Baby" också ) även om den är lite konstigt filmad osv...


Moulin Rouge:


Författaren Christian kommer till Paris och Moulin Rouge och träffar Satine som han blir kär. "Hertigen" som typ äger den röda kvarnen kräver att Satine ska bli hans. Men Satine älskar Christian och de får gömma sin kärlek, för annars dödar "Hertigen" Christian...








Cry Baby:



Tuffingen Wade "Cry Baby" Walker och den fint uppfostrade Allison blir kära. Allisons pojkvän blir arg och förstör för alla på dansstället "Turkey point". "Cry Baby" hamnar i finkan. Han måste försöka rymma och få tillbaka Allison som är tillsammans med sin förre pojkvän igen för att hon tror att "Cry Baby" ljög för henne. På svenska översatte de "Cry Baby" till "Lipsillen", fint??? Inte!






Nu ska jag ta och sticka från datan tror jag..

Ha en bra sommar!

Inga kommentarer: