23 augusti 2008

23 augusti

Hej Hej.


Det är den 23 augusti idag. Ska berätta om hur den såg ut för mig.


Jag hade lite feber igårkväll men mådde bra. Så idag mådde jag bra som vanligt. Jag skivade en banan, lade i en skål och hällde a-fil över. Bredde två mackor och hällde upp ett glas juice, Tropicana. Sen bar jag ut det i vardagsrummet. Pappa fråga om jag skulle äta i vardagsrummet, och då sa jag att det skulle jag. Och det gjorde jag. Jag drog fram "De två tornen" på vhs. Fick spola tillbaka bandet. Vår vhs är förlängd med 34 minuter, så den är 3 tim. och 30 min. eller nåt sånt. Såg hela. Sen var jag trött... ( Mamma, du får inte klaga på att jag såg hela... )


Sen åt jag och pappa lunch, havregrynsgröt. Med lingonsylt. Och mjölk, lättmjölk.

Åt två frallor med vallmofrön till. Med Bregott på. Och så ett ägg som skulle vara hårdkokt men pappa koka det för kort. Så det var lite löst. Irrterande. Jag gillar inte löskokta ägg. Alltid hårdkokt!


Sen duscha jag och pappa klippte gräsmattan. Vi har en ful gräsklippare. Mamma köpte en sån där roliger en, som inte har nån motor, den snurrar när man drar den. Funkar rätt bra. Men allt gräs sprätter på en...



Vi fikade. Åt wienerbröd. Och jag drack mjölk, lättmjölk. Pappa drack kaffe som vanligt. Varför gillar alla vuxna kaffe??? Det smakar ju pest.

Ska se på "Morden i Midsomer" ikväll. Vi ska äta biff. Mums. Jag gillar biff.



Måste gå på bio!! Har ju två filmer kvar på biokortet som jag måste se innan 28:e, shit. Stress. Hur ska man klara det när det måste va på en vardag också. Annars blir det dyrt... Men det går ju inga bra filmer nu. Har ju sett alla jag vill se. Varför ska "Get smart" komma den 29:e??? En dag! Kanske det är smygpremiärer innan, då kan jag se den innan. Hehe... Hmm... Vi får se... "Get Smart" gott folk, verkar mycket lovande. Trailersarna är ju lovande och då växer förväntningarna.
( Notera hans "smarta" sko-telefon.. Och fula strumpa )
"Get Smart" med Steve Carell, Anne Hathaway och Alan Arkin, m.fl. bygger väl typ på en serie med samma namn som jag aldrig sett. Skulle bara skriva det, viktigt stuff...

Inga kommentarer: