28 augusti 2008

Torsdag

Hej hej!


Idag är det torsdag, och det betyder ju pannkakor. Det fick vi i skolan. Känns som åratals sen... Helt okej pannkakor även om de jag åt iförrgår i en galleria var godare. Då såg jag om "Mamma Mia!" med två kompisar.



Idag var jag ovanligt trött när jag vaknade. Jag brukar vara piggare. Åt frukost. Mammas hallonsylt räckte precis. Tog bussen till skolan. Det läckte i bussen. Inte så kul eftersom att det regnade.



Kom hem och upptäckte att hallonen var slut. Så det blev en jordgubbs smoothie istället.. Inte riktigt lika gott men ok. Gjorde om loggbokens framsida.. Blev inte så bra. Men så får det vara...


I "Allt om Film", en tidning, så fick nya Pixar-filmen "Wall-E" 4 av 5. Den verkar lovande. Jag gillar verkligen Pixars animationer. De är så fina, klara och underbara. Hehe.. Som i "Hitta Nemo". Allt var så vackert där Marwin och Nemo bodde. Koraller, anemoner ( stavas det så? ) och allt liksom, så fint. "Råttatouille" är också mycket fint animerad. Alla deras filmer är det. Det ska de veta.


"Get Smart" fick 3 av 5, "Forbidden Kïngdom" fick 3 av 5.. Båda vill jag se.

Inga kommentarer: