30 augusti 2008

Igår och tecknat...

Hej hej!


Igår såg vi på "Morden i Midsomer".. Det var inget "mordigt" avsnitt precis. Ett mord och sen var det en massa snack. Barnaby blev sparkad från en utredning för att några "specialpoliser" skulle ta över jobbet. De där "specialpoliserna" var grymt otrevliga och man fattade ju att Troy skulle vilja hoppa av... Men självklart löste Barnaby och Troy fallet.. Haha. Som vanligt.


Sen skulle pappa på nån konsert i stan.. "Stray Cats" hette bandet.. Så han stack när vi sett på "Morden i Midsomer". Jag och Ella såg på "Pirates of the Caribbean-Svarta pärlans förbannelse" och sen satte hon sig vid datan, typ elva på kvällen. Var så himla trött. Jag såg en bit på "Forrest Gump", bra film det. Speciell, med bl.a. Tom Hanks.. Av bl.a. Robert Zemeckis...

Sen kom pappa hem och då somnade man typ direkt. Halv ett var den väl eller nåt sånt... Men vi klarade oss bra.


Idag har det inte hänt mycket. Vaknade, åt frukost, tränade glosor, klippte i tidningar och åt lunch, och nu är det nu.



Vill skriva en lista... På vad.. Hmm.. Har tydligen börjat gilla tecknade filmer igen, som jag alltid gjort men jaja.. Skriver en ny lista på bra tecknade filmer. Du har väl troligen sett de flesta som liten eftersom att de är rätt kända osv.. Här är mina favorit filmer, tecknade: ( inte i bra-ordning )


>>Mulán
>> Lejonkungen
>> Pocahontas

>> Peter Pan
>> Pongo och de 101 dalmatinerna
>> Askungen
>> Mästerdetektiven Basil Mus

>> Tarzan
>> Snövit och De sju dvärgarna
>> Robin Hood
>> Alice i Underlandet ( obehaglig och mysko film, men helt ok )
>> Bambi
>> Artistocats
>> Micke och Molle
>> Törnrosa ( sövande med rätt bra )
>> Skönheten och Odjuret

>> Aladdin
>> Atlantis, en försvunnen värld


Orkade du läsa att det där? Mina absoluta favoriter är dessa:


Mulán, Pocahontas, Peter Pan, Skönheten och Odjuret, Robin Hood och Lejonkungen...

Det att jag skrivit en sån här lista förut, men jag ville bara göra det..

1 kommentar:

Anonym sa...

Robin Hood!!!