19 augusti 2008

Utflykt

Hej hej!


Vi åkte till skolan. Där tog vi ned stolarna i klassrummet, för att några minuter senare sätta upp dem på borden igen. Ologiskt...


Vi gick till cafeterian och fick "lunch" som vi skulle ta med på utflykten. En liiten yogurt, en liten MER-liknande sak som kallas "smakis"... Smakar inte gott. Vi fick även en slags inplastad macka. Blä.. Gav den till a friend.


Vi gick till bussen, fick akta sig för yogurt på villovägar som någon hällt ut på marken, mycket kul. Inte. Varför gör de så egentligen. Gillar vissa att hälla yoggi-yogurt på asfalten eller?? Vilken kul grej, inte...


Det var trångt på bussen. Fick stå upp.. Men det gör inget. Det är kul. Men vingligt i svängarna.


Vi gick till parken som vissa känner igen på bilderna. Det var en varmt dagen till ära, men då hade jag ju valt ut en mörkgrön tröja med långa ärmar. Smart.. Inte alls. Det blev mycket varmt...


Vi gick en tipspromenad och följde gula band. Vi var indelade i små grupper på typ 5 personer. Vår lilla grupp lyckades hitta första frågan, undrar om vi var först... Hmm... Vi gick inte iväg först. Men det stod en klunga andra grupper en bit från nr 1 och de sa att de inte sett den, men en i vår grupp hittade den, det var inte jag.


Efter tipsrundan gick vi till en byggnad och åt lunch.. Blev blöt av gräset och fick fläckar på knäna. Och mina jeans som var nytvättade. Vi blev anfallna av en geting, så de som satt uppe på kullen fick väl lite underhållning när vi skrek då och då och ibland sprang en liten bit... Hehe.


Sen åkte vi hem. Då fick jag också stå. Kom in en geting på bussen. Vi gick av bussen. Vi tog en buss hem och sen gick jag av och hem... Ella var inte hemma. Tog nån karamell från en fylld godispåse som jag gett henne i present ( vet, klaga bara på min o-talang att köpa presenter ) och satte mig vid datan. That's now.

Inga kommentarer: