20 december 2008

Dagen före dagen före dagen före dagen före dopparedagen

Hej hej!


Idag är det lördag och snart julafton! Kan knappt vänta. Imorgon kommer mormor och pappa köpte en gran idag. Har inte sett den än. Jag brukar också vara med när vi köper gran, men jag ville bara inte i år.

Jag spenderade ungefär hela gårdagen med att pynta och se på en film. Det blev fin fint med pyntet även om jag sölade så det tog rätt lång tid. Skulle steka köttbullar men jag som inte precis är världens bästa kock brände dem rätt mycket så det blev mest pasta till lunch. Såg på "Sleepy Hollow" under tiden. Den var lite obehaglig men det var ljust ute så det var inte precis så att man blev rädd. Jag som annars inte är så tuff när det kommer till skräckfilm, och sånt.

På tisdag ska granen kläs och på onsdag är det julafton!!! Så snart. Känns som att man nyss började terminen. Inte riktigt kanske, men nästan. Tiden går fort när man har roligt... Ibland.


Kort recension av "Sleepy Hollow" som jag såg igår.


New York-konstapeln Ichabod Crane ( Johnny Depp ) vill att man ska undersöka brott mer och blir skickad till byn Sleepy Hollow för att utreda en del mord som skett där. Folk har blivit dödade då en mystisk huvudlös ryttare huggit av deras huvuden och tagit med dem till sitt gömställe.

Ichabod tror först inte på bybornas historier om ryttaren, men när han själv blir vittne till då en gubbe dödas så tror han på dem. Men det är inte ryttaren som bestämmer vilka han dödar, utan det är någon som har tagit hans huvud och kontrollerar honom. Den här filmen är regisserad av Tim Burton och har Johnny Depp i huvudrollen som i några andra Tim Burton-filmer. Andra som spelar i filmen är Christina Ricci, Miranda Richardson ( har även varit med i Fantomen på operan och Harry Potter och den flammande bägaren ), Michael Gambon ( spelar Dumbledore i Harry Potter-filmerna sedan den 3:e filmen ) och Christopher Walken ( varit med i bl.a. Levande Måltavla ). Filmen kom 1999. Jag anser att det är rätt mycket ... inte blod direkt, men åt det hållet. Eller, rätt mycket blod. Och lösa huvuden.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Hade inte du fått MVG i hemkunskap?? Kötbullar e väl ändå ganska lätt att laga xP
Skit kul igår förresten :D Tack så mycke xP

Hanna sa...

Fick vg... Och jag är inte bra på att steka saker.