17 december 2008

Snöfritt till jul? Troligen...

Hej hej!


Idag fick vi sluta lite tidigare... Det var det. Inte intressant. Det var julbord till lunch, men inte speciellt gott. Nu lyssnar jag på "Be my baby" med "The Ronettes". Mycket bra låt. Nu tog den slut... "Runaround Sue" med "Dion" är också bra, så den lyssnar jag på nu. Det är bra att bra musik finns. Jag är inte precis en fantast av dagens datorgjorda musik... Då är det bra att den braiga musiken från förr finns kvar.

Igår såg jag "En läcka i ridån" med bland annat Paul Newman och Julie Andrews. En Hitchcock-film. Den var rätt bra, men man har ju sett bättre.


Något som jag tycker är rätt häftigt är att han var så pass känd som han var. Om du tänker efter nu så är det nog ingen regissör förutom typ Steven Speilberg som kan dra publik till en film med att bara skriva att han gjort en ny film. Men Hitchcock, han var stjärnan i sina filmer. Han var inte ens med i dem förutom en kort cameo i filmens början.
Att han med bara sitt namn kunde dra publik till sin senaste film är coolt. Men det kommer väl inte hända många. Men det måste vara ganska häftigt för regissören om man kunde göra så...

För övrigt idag så har det väl inte hänt mycket. Det mest händelserika är väl att någon stängde av ugnen så att vi inte hann göra klart vårat pepparkakshus. Man undrar ju hur vissa tänker ( om dem överhuvudtaget gör det ) när dem är elaka mot andra med flit. Tycker dem att det är roligt eller? Jag vet inte, och jag bryr mig inte så mycekt heller egentligen. Bara så pass att jag vill veta hur de tänker när de gör så... Men det finns alltid såna i världen.

Jag tror helt på att det kommer att bli snöfritt på julafton, här iallafall. Högre upp i norr har de väl kanske lite snö får man väl hoppas. Men inte här.

Inga kommentarer: