13 december 2008

Lucia, den 13:e december i år.

Hej hej!


Idag är det Lucia. Men det har jag egentligen inte tänkt så mycket på men tyckte att det kunde väl vara värt att skriva ändå.

Jag och pappa såg på "Marnie" idag. Den var rätt trisst men det var bra foto.. Hehe, som jag aldrig brukar skriva om precis... Men det är faktiskt skillnad på vissa filmer med dåligt foto, och vissa filmer med bra foto. "Den tredje mannen" är en film med mycket bra foto och ljussättning där det är jättebra skuggningar och så... Så om du gillar bra foto, se den, "Den tredje mannen" med Orson Welles.

Igår vann Kevin... Han kommer väl att släppa en skiva som ingen köper och vara med i Melodifestivalen, igen... och så... Ingen världstjärna född precis...

Jag gillar att skriva listor, så här är en till. Tre minnesvärda rolltolkningar:

1. Anthony Perkins som Norman Bates i Psycho. Han är grymt bra i den här filmen och spelar väldigt... levande och övertygande den mystiske Norman som är lite speciell och gillar uppstoppade djur. "Twelve rooms, twelve vacancies." En replik jag minns...

2. Johnny Depp som kapten Jack Sparrow i Pirates of the Caribbean. Han gör rollen levande och man kan inte tänka sig att någon annan skulle ha kunnat göra den som honom. Utan honom skulle filmen vara glömd innan den ens hade premiär.

3. Elijah Wood som Frodo Baggins i Härskarringen-trilogin. Han gör rollen mycket bra tycker jag. Levande och tragisk.

Den här listan är inte så bra när det kommer till Elijah Wood på tredje plats. Men just nu känns det som att det är bra ändå. Men jag kunde inte riktigt bestämma mig.

Nej, nu har jag redan ändrat mig. Johnny Depp är ju bättre än Anthony Perkins.

Inga kommentarer: