9 december 2008

Dagen i korthet. Upprepar: Korthet

Hej hej!


Idag så har det varit skola ( vilken överraskning... ) och det betyder att man måste släpa sig ned till köket tidigt och äta frukost. Fil, russin och flingor... Och mackor och juice. That's my breakfast life. Ibland iallafall.


Jag var i skolan ett tag. Typ hela den ljusa tiden på dagen och lite mörka bitar också. Jag skrev klart min deckare på svenskan vilket jag blev extremt glad över. Några av oss gick omkring i pappers-sjuksköteske-'mössor'. Kul.

Jag märkte att jag tappat bort mitt sudd. Det var inte så bra.. Kunde inte sudda så mycket. Skrev en del julrim idag förresten. Det vet dem som fick lyssna på dem. Tyckte säkert att det var lite irriterande. Vet inte. Men julrim är ju kul. Tycker jag iallafall.


På spanskan idag så läste vi en kort text om tjurfäktning. I den påstods det att tjurfäktning är elegant och matadorerna är modiga. De är ju djurmördare. Att det är underhållning att se idioter sticka svärd och skjuta pilar på oskyldiga djur tycker jag är tortyr. Hur kan man över huvudtaget få göra det idag? Helt sjukt.


Snart är det jul!!! Längtar så. Äta god mat, se på Kalle Anka, pynta granen, dela ut julklappar, öppna julklappar, svettas för att det blir så himla varmt inomhus, äta choklad, vara med familjen och den allmänna julstämningen. I love christmas.


Det var dagen i korthet. Upprepar: Korthet. Skulle ta tusen år att berätta allt som hänt. Typ att min väckarklocka inte verkar funka, att min julstjärna i fönstret lyser svagt och att mina brända mandlar börjar ta slut.

Inga kommentarer: