12 december 2008

Dagen före Lucia

Hej hej!



Idag var det fredag, och imorgon är det Lucia. Men logiskt nog har vi inte skola då, haha, så det var lussefika i morse istället. Snällt av skolan tycker jag, även om det kanske inte precis var världens godaste bullar... Rätt smaklösa. Troligen massproducerade. Eller, inte troligen, dem var massproducerade. Det är jag säker på. Men fortfarande var det mysigt och snällt av skolan. ( Det var inte Lucia-tåg. )

Det var lite småstel gröt till lunch, åt en skål med det. Inklusive mjölk och socker/kanel-blandning som jag alltid tyckt mycket om. Hehe. Det fanns klementiner och pepparkakor också. Bra, för man blir ju så snäll, så snäll av pepparkakor vet ju alla... Eller inte...


Det var så trisst väder så jag ville helst bara stanna hemma och se på någon film. Typ nåt av Pixar, eller kanske "Sleepy Hollow" som jag pinsamt nog inte sett än. Men jag ska, snart. Måste lämna tillbaka den sen, I've borrowed it from a friendly friend.


Som Pernilla så smart kom ihåg så kollade hon på den helt vrickade MQ-reklamen med den konstige Dolph Lundgren som för övrigt är känd för att efter en tid i USA ha pratat dålig svenska. Dåligt då han faktiskt är svensk... Men nu pratar han väl bra igen har jag hört. Inte lite klantigt av honom...


Nu har jag tänkt mig att sätta in fem bilder. De är mina fem favoritkaraktärer i Pixar-filmerna som hittills kommit hit till kära Sverige.


1. Linguini- Ratatouille. Extremt rolig karaktär. Mänsklig, nästan. Han säger det själv iallafall.

2. Wall-E - Wall E. Det kan ju inte undgå någon att inse att den här roboten är fruktansvärt söt. En gullig liten hjälte.3. Remy - Ratatouille. Smart, rolig och väldigt gullig. Bra kock. 4. Dori - Finding Nemo. Rolig och optimistiskt och hon har dåligtkorttidsminne... Som typ alla små fiskar. 5. Colette - Ratouille. Hon är smart och självständig. Cool karaktär.

Som du märker är jag typ värsta Ratatouille-fantasten... Men den är ju bara så bra. Klart att jag gillar de andra filmerna också, men inte någon speciell karaktär.

Ikväll är det Idol-final. Ska se på det.

Inga kommentarer: