6 december 2008

Lite prat, och fyra bilder av två teckningar

Hejsan svejsan!


Igår såg jag på Idol, Robin åkte ut. Haha. Äntligen. Han borde ha åkt för länge sen... Men jag har ju aldrig röstat så jag ska väl inte säga nåt egentligen. "Poseidon" gick även på femman, så jag såg delar av den.


Håller på och skriver en önskelista till jul, typ min tredje nu för jag har ändrat lite och så.. Men nu har jag bestämt mig. Blev en del filmer som jag önskar mig. Ingen överraskning precis. Jag är ju typ en film-fantast, så...


Det är grönt ute, trisst eftersom att jag vill ha snö. Snö, snö, snö. Men det är det ju inte här, nej nej... Trisst. Det skulle kännas så juligt om det kom lite snö, iallafall en decimeter. Då skulle jag bli glad.


Lyssnar på eftertext-låten "Into the west" med Annie Lennox från Return of the king. Riktigt bra faktiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=5vr3rDfVkkI

Älskar dem filmerna!!! Tyvärr är min dvd till den första, Fellowship of the ring, lite knäpp så den funkar inte alltid i alla dvd-spelare.. Synd. http://www.youtube.com/watch?v=rvFjtPo0E-s&feature=related Även denna är vacker. Me Enya, har förresten en skiva med henne. Hon sjunger vackra sånger tycker jag. Den här är en av dem.



Här är två bilder jag ritat. Den ena nu på morgonen när jag lyssnade på Nancy Sinatra, så bilden föreställer henne. Ritade av en annan bild. Den blev sådär, men ganska bra tycker jag nog ändå. Den tog typ en kvart, eller nåt sånt.


Inte så lik... Oj, hennes haka är helt sne, såg jag nu...

Den andra föreställer Liv Tyler. Jag skrev för ett tag sen att jag ritade en bild av henne, tyvärr på rutat papper. Dumma jag. Så då blev bilden inte fantastiskt då allt är rutat.. Men jag tycker nog att man kanske kan framtyda att det är hon ändå. Den här bilden tog lite längre tid, typ en timma. Men jag blev nöjd.


Blev nöjd, som sagt. Jag har extrema problem med att rita näsor så att de blir bra. Tränar på det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är sjukt bra på att rita!

Anonym sa...

Hej! jag håller inte med om att det var bra att robin åkte ut ur idol i fredags, om jag hade fått bestämma hade kevin rykt. För övrigt så måste jag bara säja att jag älskar dina bilder, och hela din blogg föresten! den är väldigt underhållande :)
// En filmgalen 15-åring