22 oktober 2008

Filmmusik och dagens händelser plus snack om nya Bond-filmen

Hej hej!


Lyssnade just på "Psycho"-theme.. Lite läskig bara den så nu lyssnar jag på "Sagan om ringen"-theme istället. Nää, nu vill jag ju se filmerna också.. Smidigt. Men filmerna är ju så himla bra...


Idag hade vi lektioner. Fick lax till lunch. Vi lagade broccolisoppa på hemkunskapen. Den blev blaskig/klumpig men helt okej. Den fick inte koka tillräckligt länge, tyckte jag iallafall... På bilden höll vi på med utklippsuppgiften. Blev klar så jag ritade lite i typ de sista fem minuterna innan tre av mina vänner sprang utan att säga nåt till mig, tack så hemskt mycket. Hann iallafall ikapp dem och så åkte vi hem...


Asså den här melodin är så vacker... Från "Sagan om ringen". Grymt bra film det. Bäst är "Sagan om Konungens återkomst", näst bäst är "Sagan om ringen" och tredje bäst är "Sagan om de två tornen" som pga för mycket krig inte är tillräckligt bra för att vara bättre än de andra.


I tidningen stod det att nya Bond-filmen "Quantum of solace" är en besvikelse för dem som vill se en hederlig Bond-film med det vanliga ( jag gillar ) och att den är våldsam. Synd. Jag gillar inte de nya med Daniel Craig. De uppnår liksom inte alla mål inom Bond-filmerna. Det ska vara lite 'glimten-i-ögat'-humor som de andra filmerna har. Kanske inte "Dr. No" och de allra första heller har det men de är bra ändå.

Daniel Craig är en annan Bond. Våldsam, skoningslös och inte så där Bond-ig man ska vara. Och så har bilarna inga roliga finesser, han dricker inte sin vanliga drink, Q är inte med, inte Moneypenny heller... Damp. De ska utspela sig för de andra filmerna, men skit i det. De ska vara Bond-filmer. De behöver inte sticka ut så mycket från de andra filmerna. Det är vad jag tycker...

Inga kommentarer: